Hersenkronkels’; Wat is het verhaal? Dinsdagavond 14 september
Tijdens de eerste opdracht werden er twee personen op het speelvlak gezet, zonder dat je iets van ze wist werd er gevraagd, wat is het verhaal? Na een aarzelend begin kwamen de ideeën los. Toch nog best lastig om zonder context dit aan te moeten geven.
Daarna kwam er een stukje theorie over hoe je een scene opbouwt. Waar moet je aan denken en wat moet er inzitten om een verhaal of een scene op te starten? Ook hebben we onderwerpen besproken om verder uit te werken. Bijvoorbeeld: onzichtbaarheid van hersenletsel, vertraging in verwerking, obstakels die je tegen komt, hulpeloosheid.
De groep werd in tweeën gedeeld en we zijn aan de slag gegaan. Bij een van de onderwerpen hebben we vijf beelden gemaakt die het verhaal vertelde. Dus nog zonder tekst en beweging. Positie, houding, en expressie zijn hier erg belangrijk bij! Ook kunnen attributen een rol spelen in het verhaal. Een van de groepjes gebruikte de beenprothese van een deelnemer! Het hoeft niet allemaal serieus te zijn natuurlijk. Humor en lachen met elkaar is ook belangrijk. Aan het eind van de avond blijkt dat we een muzikaal talent in ons midden hebben. Cis speelt de ukelele en zingt een zelf geschreven tekst over de gevolgen van haar hersenletsel.
Volgende week gaan we scenes uitwerken met beweging en tekst en is het onderwerp; emoties. We gaan alvast zakdoekjes en tissues inslaan!